در اواسط دهه ۱۹۷۰ در ساخت هواپیمای مسافربری سریع کنکورد از کامپوزیت ها استفاده شد که تنها ۸ درصد از این هواپیما را تشکیل می داد.
وزن کم،استحکام بالا، کاهش صدا و امکان طراحی آیرودینامیکی قطعات پلیمری، موجب گسترش استفاده از این مواد در صنعت هوایی شده است.
طی چهل سال گذشته، همواره استفاده از مواد کامپوزیتی در برنامه های هوافضایی باگسترش همراه بوده است.
هم اینک ۵۰ درصد و نی هواپیما بوئینگ ۷۸۷ و ایرباس A350XWBو نیز بخش مهمی از ایرباس A380را کامپوزیت ها تشکیل می دهند.
سهم قابل توجهی از این هواپیماها از کامپوزیت های کربن ساخته شده است.
(بخش هایی مانند بال هواپیما، صفحات کنترل پرواز، دم و بدنه هواپیما) و بنابراین منبع تقاضایی ادامه دار ودر حال رشد برای این کامپوزیت ها هستند.
پیش بینی می شود که درآمد کامپوزیت های کربن از هواپیماهای مسافربری به ۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ برسد.
–